Would You Fight For Me?

 
Sent i natt eller tidigt på morgonen så lyckades jag med någonting som jag inte gjort på länge nu..
jag gick och lade mig på min egen säng! Jag, som tillbringat den allra mesta tiden i min fåtölj eller här framför
datan. Visst krävdes det flera varv runt köksbordet och lite till. För att bli av med lite ångest, lite oro.
Några tankar som inte släpper mig loss., men sedan. Jag lade mig på sängen och det är en seger för mig.
Nu tror jag inte att jag klarar av att göra det ikväll. Det är okej. Nu vet jag att jag kommer att klara det en annan
gång oavsett hur lång tid det är tills dess.
 
Annars, hur jag har mått idag?
DÅLIGT!!! Om jag kunde välja så skulle jag springa all världens väg bort BORT ifrån mig själv.
Vet inte hur jag ska hantera alla jobbiga känslor och minnen. VAD HAR JAG GJORT FÖR FEL!?
Huvudvärken är enorm och jag vill slita ut ögonen, för det gör så ont. Dragit för persiennerna trots att det är nu
som jag borde ta vara på solen. Vi har fått ett nytt vintertäcke ute. Lätt och luftigt, kunde tro att det skulle flyga
iväg när jag gick till biblioteket tidigare.
Jag kunde inte låta bli att trampa rakt i snödrivorna som någon skottat ihop. Sorry! Ibland tycker jag att det är
helt okej att vara en liten tjej igen. Sparka loss snön så den yr i solen. Vifta på armarna lite i smyg och hoppas
att ingen tittar. Skratta lite för mig själv, även om det aldrig syns på mina läppar.
 
Oskyldigt kliva ut på vägen igen. Ingen som kommer ifrån höger och ingen ifrån vänster. Strunta att skaka
bort snön som nu har traskat hela vägen upp över benen. Kritvita jeans i vinterväder är mys ibland.
Beställt en bok på biblioteket, så nu väntar jag här hemma.
Och huvudet sprängs snart! Jag känner mig fetare än fetast!






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR