Sommardrömmar

 
Åh låter du mig önska precis vad jag vill!
Jag skulle vilja vakna upp till fågelkvitter och havsbrus långt innan ögonen öppnas.
Känna solen värma mitt ansikte.
Sträcka mig på tå emot en klarblå himmel och le av förväntan inför en ny härlig dag.
Jag skulle vilja springa runt på en strand med små som stora vänner.
Tillbringa timmar på en bänk vid en sjö. Tillsammans med bästa vännen.
Prata om minnen och drömmar tillsammans.
Jag skulle vilja skratta mig lycklig tills kinderna fastnat i sitt leende.
Andas frihet och göra precis allt jag vill i min egen takt.
Den sommaren ska jag äntligen doppa mig i havet.
Vandra längs strandpromenaden varje morgon och varje kväll.
Sitta vid fyren och minnas bästa stunderna där.
Jag vill springa barfota i gräset.
Känna gruset under tårna.
Ta på mig mina finaste sommarkläder och tycka om mig själv för den jag är.
Jag vill ha picnickar på stranden. På en härlig filt i solen.
Sitta ute och teckna och måla hela dagen tills solen går ned.
Ligga och sola, somna till och drömma mig bort.
Jag skulle vilja resa på en solsemester och leva som aldrig tidigare.
Umgås med de vännerna som jag saknar.
Följa med ut till stallet och rida i solnedgången.
Gå långa promenader med en vän och prata. prata.. prata.
Jag vil sitta mitt ibland alla andra och passa in.
Plocka jordgubbar och stoppa varannan i munnen.
Plocka egenodlad sallad.
Fotografera i naturen och njuta av att finnas där.
Jag skulle ta vara på varje sekund med mina nära och kära och tala om hur mycket jag älskar dem.
Vandra på stenkullsgatorna och fantisera om folket som rör sig där.
Jag vill sitta under ett träd och vara tyst tillsammans med någon jag bryr mig om.
Låta dagarna komma och gå för de kommer ju tillbaka igen.
Jag vill bada ännu mera för att ta igen det jag förlorat.
Cykla till Träslövsläge en het sommarkväll.
Jag vill bara få leva en sommardröm. Kanske lite som denna..
 
Jag skulle vilja leva. LEVA lite lagom för mycket. Jag vill ju uppleva ännu fler somrar som denna.
 
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR