Jag trycker STOPP

 
Jag stänger av för ett tag
trycker på STOPP
och ber att ingen ska trycka
på fel knapp och sätta igång
gungningen igen
 
jag läser samma rad om och om igen
ta mig till stjärnorna och låt mig få andas
vill att betydelsen ska bli sanning
att världen en endaste gång kan vara
barnvänlig och låta det onda få försvinna
ur både kropp och själ
 
jag stänger av och stirrar rakt fram
låtsas att jag är oberörd av vad som händer
vid sidan om mig, låtsas att inget kan krossa mig
 
jag stänger av, släcker lampan och lägger mig ned för att sova
låtsas som att jag inte vet att ännu en dag har gått
och mina steg mot ett sammanbrott är närmare
 
jag trycker på STOPP
fortsätter framåt
och lurar alla med mitt leende
att jag lever



JOSEFINE ANDERSSON

Åååhh. Blir seriöst nästan tårögd vartenda gång jag får en sånhär kommentar. Jag lovar, livet är så jäkla mycket mer utanför det sjuka. Och känner du dig ensam och nere, kan jag lova att det där lilla smilet kan göra mycket. Le åt andra, le åt dig själv, le åt livet. Det kommer både göra gott för dig själv och andra runt omkring dig. Du blir inte bara gladare och mår bättre, Du blir även snyggare!
Jag tror på dig, Puss

Svar: Så gullig du är! Jag kämpar på, men det är ärligt talat svårt nu.. Kramar <3
Lilla hjärtat

2013-03-19, 15:25:20      http://josefineandersson.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR