När livet gått i baklås

 
Det känns som om jag har gått i baklås eller fastnat med håret i balkongdörren. På väg ut eller på väg in.
Vandrar runt som en zombie och viskar ord för mig själv som ingen annan kan höra.
Samtidigt som jag önskar att ni kunde förstå, min tystnad. Min sårbarhet. Det är nu som jag verkligen behöver
allt stöd som jag kan få och det är nu som jag känner mig ensammast i hela världen. Utanför er dörr.
Mest av allt är jag nog rädd. Rädd för att aldrig våga kliva över gränsen. Gränsen emellan mitt och ert.
De senaste två dagarna har jag sovit mycket mera än alla de senaste veckorna tillsammans.
Och ändå har jag inte sovit.. så mycket. Inte orkat någonting.
 
Om ni bara kunde höra alla tankarna som far omkring. Studsar på väggarna och slår tillbaka med all världens
fart. Nog känner jag mig lite blåslagen. Jag är rädd för att gå ut och vandra helt planlöst, utan mål.
Utan mening.. samtidigt mår jag dåligt av att tillbringa tiden under en svart filt. Hur mjuk den nu än må vara.
 
Jag har fastnat i mitt eget spindelnät. Försöker att hitta mig själv, eller springa åt det andra hållet.
Bort ifrån mig själv. Jagad av anorexin. Imorgon är det kalas, men jag har bestämt mig för att inte följa med.
Orkar inte vara där. Mitt ibland alla andra när allt jag vill är att vara någon annan.
 
Samtidigt så önskar jag att jag kunde hitta tillbaka till mig själv. Någonstans.
Jag fryser. Kylan är påträngande när balkongdörren står på glänt. Ironiskt, men det är ångesten som talar.
Om jag inte har dörren öppen om nätterna, ja då blir jag fet. Fetare. Jag känner ständig äckel och jag
vill inte känna så mer!
 
Räcker det inte nu?
Kan det aldrig ta slut?
 
Funderat mycket på om jag ska sluta blogga, för vad är meningen egentligen.. mer än att det känns
lite lättare efteråt. När jag fått andas ut här.



juliajensen.se

Vad hände med kalaset vännen? :(
Tycker du borde gå, enbart för att bevisa din egen styrka för dig själv. Glöm inte att du är du, oavsett om man vill eller inte. Sen är det upp till en själv att försöka göra det bästa av situationen.
Det är vid dessa tillfällen du borde göra val som stärker det friska i dig istället för att stanna hemma och låta dagen bli som vilken annan som helst. Försök att bryta ekorrhjulet som bara går runt och följer samma spår dag efter dag och gör något helt annorlunda - som t.ex. att gå på kalaset.
I värsta fall kan du ju bara gå hem tidigare om det mot förmodan skulle bli så hemskt som du kanske fantiserar om..
Måååånga kramar finaste hjrtat!!!

Svar: Är du vaken..? Trodde att du redan låg på kudden inför morgondagen. Jag vet inte, men som jag känner det nu klarar jag inte av att sitta där. När jag inte kan se mig själv, hur ska jag då orka att andra gör det?
Innerst inne så VILL jag vara med, ändå brottas jag med mina tankar och känslor hela tiden. Kalaset är inte förrän vid kl.14 om jag minns rätt. Det går att ändra sig, jag tar ingen plats vid bordet precis..
Svårt att gå hem. Vet hur det varit vid andra tillfällen då det blivit kaos och ingen varken velat eller haft tid att köra mig hem. Ligger i andra ändan utav stan.
Åh vad jag har saknat dig gumman <3
(((kraaaaaaaam)))
Lilla hjärtat

2013-03-22, 23:16:42      http://juliajensen.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR