Jag har förlorat mina steg

 
Jag har missat mitt mål
och glömt bort vad det är jag vill
vad det är jag vill finna
 
jag har missat mitt mål
och hamnat upp och ned
vägen tillbaka har rasat samman
och nu har jag stupat ned på knä
fallit ihop med armarna knutna om min kropp
 
rädda mig viskar jag nästan ohörbart
 
jag har förlorat mina steg
till fel riktning och mitt mål blev
platsen där tårar aldrig slutat falla
sanningen om dig står skrivet på vägarna
och får dig att undra om du någonsin
ens vill hitta tillbaka
 
jag har slutat att leva för mig själv
jag har slutat att se vardagen
som någonting vackert
nej mina andetag andas genom er
och jag undrar tyst för mig själv
vad som kommer att hända med en
ensam själ som den jag bär
 
kommer ljuset någonsin att
hitta tillbaka?






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR