The happiest people don´t have everything.They just make the best of everything

Tiden har runnit emellan mina fingrar alldeles för länge redan. Nu när solen skiner vill jag tillbringa så mycket som möjligt under den. Det finns så mycket som jag vill skriva ned, men tankarna slåss om platsen. Min plats som jag måste låta få lite mer egen tid och rum. Blev lite rädd för min egen spegelbild hemma hos mamma igår. Var det verkligen jag? Ser jag så mager ut? Vad har jag gjort med mig själv under alla dessa åren, utan att förstå riktigt trots alla ord ifrån läkare som säger att hjärtat i princip kan lägga av när som helst.
Det finns för mycket som jag vill göra. Så mycket jag missat redan och det skulle kräva ett maratonlopp för att ens hinna med en liten del av "önskelistan".
Ändå är det så svårt att äta!
Min egen spegelbild här hemma.. den visar någonting annat och jag förstår inte varför. Smått förtvivlad, eller rättare sagt riktigt förtvivlad, men jag måste ta mig framåt.
Idag ska jag ut i solen. Tänk så mycket en strålande sol kan göra för mitt hjärta!
Annars hade jag en lång dag igår med småkillarna bus så inte konstigt att jag var extra trött när jag klev in genom min egen dörr. Meningen var att 3-åringen ville vila (stort behov av det dessutom), men efter några böckers läsning var det han som gick till storebrors film och jag som somnade.
Fick veta någonting väldigt ledsamt på kvällen. Oroar mig, men kan jag göra någonting mer än att finnas?
 
 



Paula Moisiola

Superfin blogg! :)

Jag har precis startat blogg och det skulle va kul om du ville titta in och kanske lämna en kommentar, kram :)

2013-07-15, 14:03:12      http://paulamoisiolas.blo.gg
Caroline - Foto | Gran canaria | Mamma

Tack för dina fina kommentarer!
Hoppas allt är bra med dig vännen!! ♥

Svar: Så lite så :)Jag kämpar på! Det har varit lite mycket den senaste tiden och att sedan jobba med mig själv och reda ut alla känslor kan bli aningen svårt. Försöker att ta vara på solen när den är framme, försöker att våga lite mer. Att ta lite mer plats och låta mig själv vara liten igen. Nyligen satt jag på en snurrande gunga i över två timmar då jag var barnvakt, hihi... Som en karusell kan man säga fast det var vi själva som fick ordna farten. Gissa om jag var trött efter det! Jösses! Det är vid sådana stunder som jag inser hur lite kraft jag har (egentligen).
kramar <3
Lilla hjärtat

2013-07-29, 12:10:55      http://carrosungar.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR