Andetagen blir dina


Kan vi dela andetag ikväll
för jag livnär mig inte på mitt eget syre
lånar du mig dina andetag
så får du mina
 
Kan du glömma mig ikväll
för jag vill inte minnas
blåbär runt små barnakinder
som berättar en saga
som aldrig fanns
 
Vi måste se framtiden idag
för jag vet inte om mitt hjärta
brinner imorgon
även om det blir med tändstickor
vi ser ljuset i två sekunder
 
Du måste låna ut lite
av din styrka
vi måste andas åt varandra nu
dela paraply även om
det är trasigt
 
Önska bort regnet
som faller på oss båda
ståendes där tillsammans i
gummistövlar, blöta
men glada för
 
Vi har varandra
 
Hoppas att den andres dag
blir bättre imorgon
låt oss tro att tändstickor
aldrig
 
Aldrig mer kommer slockna
för jag brinner för dig
så som jag gjorde idag
igår, imorgon
 
Du är den styrka jag bär på
 
Jag ville se din regnbåge
färger som du trodde försvunnit
men som egentligen
bara gömt sig
 
Vänstersida om ditt hjärta
 
För vi måste börja se världen
så som vi ser varandra
i dagsljus






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR