Barfota


Om jag gick barfota genom livet så skulle ni reagera
och klaga över mina smutsiga fötter
 fråga om det är kallt
eller varför jag inte är som alla andra
 
om jag går barfota genom livet skulle jag frysa
om fötterna
och så småningom sluta gå
vart jag än gick skulle folk peka, undra
jag är inte som alla andra, det måste man vara
 
om jag gick barfota genom livet skulle kanske
någon följa med och säga att
jag ialla fall har fina fötter
erbjuda sig att värma dem ibland
 
men nu går jag inte barfota genom livet
 ingen vill värma mig fastän jag fryser
 tror nästan att jag ska börja gå barfota
så att någon kommenterar, frågar, undrar
för nog är det bättre att bli hånad än att inte synas alls
 
jo, jag fryser lite om fötterna, även om jag
inte är barfota
men det är ingen som ser att jag fryser
ingen ser att jag behöver tröst
jag är bara barfota inombords och där
fryser jag väldigt mycket
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR