Himlen är oskyldigt blå

 
Inte ett moln så långt ögat kan nå. Mötte dagen med förhoppningar om att allt skulle bli bra och allt jag ville var att göra någon glad. Överraskad, men aj så fel allting blev. Jag väntade på att få komma in genom porten för jag hade sagt redan dagen därpå att jag ville komma. Möttes av hopplöshet. Ledsamhet som snabbt smittades av sig till mig och jag kände att allt jag gjorde och sa endast blev fel.
På morgonen vandrade jag fram och tillbaka med ångest över vad jag skulle ha på mig. Det skulle bli sommarens varmaste dag och jag ville utnyttja den på det allra bästa sättet. Bara ben och blå tröja, korta armar och glitter på magen. Kilklackar såklart, småkär i att komma upp lite extra över marken och finns det någonting skönare att gå i! Det enda jag såg i spegelbilden var ett par feta ben och gråten ville tränga fram, men jag svalde och cyklade ut med förhoppningar.
 
Vi pratade lite om vart vi skulle tillbringa dagen och jag hörde ständigt orden om att du inte orkade leva längre.
Inte för att orden kom fram klart och tydligt, men jag hörde dem. Kände igen dem alltför väl.
f ö r l å t  f ö r  a t t  j a g  l e v e r
(ord som brottades inom mig)
................................................................. plötsligt tappar jag all lust att förklara, allting kändes fel. Jag var fel.
 
Vi kom iväg till slut och låg i solen hela dagen, men jag kunde inte njuta så som jag önskat. Rastlös och hade ångest. Tankarna om att det bästa vore ifall jag inte längre fanns. Det vore det bästa för alla. Då skulle oron försvinna ifall jag ätit eller inte. Då skulle alla slippa oroa sig över om jag hade korta eller långa byxor eller rättare sagt hur mycket man slapp se mig, men har inte jag rätt att få vara som andra. Det är SOMMAR!
jag låg där med ÅNGEST över att jag hade "tjock känslor" medans mamma låg och mådde dåligt över att jag var alldeles för mager. MAGER?Jag får inte ihop det med mina känslor. Mina ögon.
 
Visst vet jag att jag varit enormt mager tidigare, men nu? HATAR ANOREXIN!Förlåt för att jag finns.
 
Gick ned till vattnet, men oj det var för kallt. Trollsländor svävade förbi. Visst ser de mysiga ut.
Plockade en liten påse med hallon innan vi cyklade hem. Sista dagen innan hon åker iväg en hel vecka. Jag ville att det skulle bli en mys-mys dag tillsammans, men anorexin förstörde. Jag förstörde genom att finnas.
Satt på min balkong och fikat kastade jag över balkongräcket i frustration istället för att skrika att jag inte orkar längre. Svalde gråten för att ingenting visa hur jag kände innerst inne. Inte för att jag tänker planera att skada mig, endast idiotiskt att hålla på med anser jag. Det skadar andra så mycket mer, men jag känner mig verkligen mest till besvär. Eller oro. Jag skapar bara oro och jag vill inte det.
JAG VILL SLÅ IHJÄL ANOREXIAN,men jag klarar inte av det på egen hand! Att lägga in mig på sjukhus och tvingas till sängläge och rullstol skrämmer mig samtidigt som det konstigt nog skulle vara skönt att få bli omhändertagen, få någon som verkligen förstår igen. På ett annat sätt. De allra flesta omkring mig har alltid sett mig som anorektiker. Hon som aldrig äter som dem.
 
Nyligen gjorde det ont i mitt lilla hjärta när en 6-åring frågade varför jag alltid bara äter grönsaker.
 
Sedan kom det allra värsta regnet jag skådat tror jag! Alla mina kuddar och filten på balkongen blev dyngsura och det regnade in i sovrummet tills det bildades vattenpölar och det rann vatten ur kuddarna då jag sprang iväg med dem till badrummet. Det gick inte att se någonting utanför fönstret! De där förtvivlade tårarna som jag hållit inne hela dagen ville komma fram när jag såg alla mina blommor hänga tungt efter skyfallet. löjligt att gråta över blommor, men det blev helt enkelt för mycket.
 
Oj, nu har jag säkert tröttat ut hundratals små stackars läsare med en lång text. Undrar om någon orkat bry sig om att läsa. Fast jag skriver först och främst för att få ur mig lite. Oftast håller jag allting inom mig.
SVÄLJER GRÅTEN
 
 
 



Caroline - Foto | Gran canaria | Mamma

Tack snälla!!
Jodå med mig är det bra, det har varit en lång och intensiv sommar & jag längtar efter att få komma hem till min trygga ö.. Hur är det med dig?
Du vet att du alltid kan maila om du behöver få ur dig något, jag önskar jag kunde göra något för dig!
Kramar <3

Svar: Skriver till dig snart fina. Är det skönt att vara tillbaka till vardagen och solen? Tryggheten trots allt. <3 Skönt att du finns!
Kramar om dig
Lilla hjärtat

2013-08-19, 21:13:52      http://carrosungar.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR