Du måste våga leva

 
Har du sett hur vackert ljuset bryts
genom vattnets mörka yta
vill du se solen genom vågorna
du måste dyka
 
har du hört den vackra fågelsång
som gör vårens kinder våta
vill du få glädjen efter ändlös sorg
du måste våga gråta
 
har du delat någons tro och hopp
låtit livets mening anas
vill du ge värme till en annans liv
du måste kramas
 
har du fått ett pris för livets kamp
eller nånsin velat öva
har du nån aning om vad du kan nå
du måste pröva
 
har du känt den kraft som finns i dig
kärleken och livets gåta
vill du ge livet en chans att blomma ut
du måste våga
du måste våga leva
 



Caroline

Du skriver så himla vackert min vän. Du berör i varje ord. Hur mår du, hur går det för dig? Kämpar du emot?
Tack för kommentaren du lämnade hos mig, den värmde i hjärtat och satte ett leende på mina läppar.

Stor kram

Svar: Tack <3 Det är kämpigt och tårarna är många även om jag försöker hålla dem inom mig. jag har så många tankar och oroskänslor över livet eller det livet som jag är rädd att jag aldrig kommer att nå fram till. Rädslan över ensamhet och att inte orka.. Sommaren kom och gick och jag är så trött, men kommer aldrig till ro. Minns inte hur många veckor, månader sedan som jag låg i min säng istället för på soffan eller favoritfåtöljen som nu?När vet du om du får åka tillbaka på behandling och hur känns det att kanske inte få det? Vad vill du själv? Hur går det?
Varm KRAM <3
Lilla hjärtat

2013-08-27, 17:48:05      http://carolineelizabeth.blogg.se



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR