Små spår av hopp

 
Fryser och fingrarna är blå, men idag såg jag våren titta fram. Så som jag letat. Så som jag har väntat och längtat och nu tittar den fram. Jag har ordnat lite åt min vän som bor tvärs över gården, då fick jag syn på små gulliga gula krokusar. Tror nog att några lila tittade fram också. Kanske smyger jag ut med min kamera senare, innan de gömmer sig igen.
Annars väntar jag på att mamma ska titta förbi en stund. Får se hur det går idag efter vårat telefonsamtal igår.
Men jag har bestämt mig för att hålla mina drömmar inom mig. Jag känner att jag är långt, långt ifrån stark nog att trilla nedför den branten nu. Hellre dansa på molnen än att simma i tårar.
Tvillingen äter lunch hos henne. Det är tisdag..
Själv slåss jag emot anorexian. Hon vinner över mig och jag kan tydligt höra hennes skrik:
Förstår du inte att du är fet och äcklig redan som det är! ÄCKEL!
(jag vågar ingenting annat än att tro henne, för jag ser min spegelbild......)
 
En dag ska jag packa min väska och fly härifrån!
Någonstans inom mig så vill jag gömma undan de där små, små spåren av hopp.



Tuuli Elmgren

Sv; Tack så jättemycket!

Svar: Så lite så.. :)
Lilla hjärtat

2013-04-02, 13:04:01      http://tuulielmgren.blogg.se/
Johanna

Sv: Hej tjejen!
Det är bara att höra av dig, jag finns som sagt alltid på mailen ifall du vill skriva av dig eller vill ha stöd. Ge inte upp, ingenting är omöjligt hur klyschigt det än låter! Många kramar <3

Svar: tack <3
Lilla hjärtat

2013-04-02, 18:08:48      http://johannabrunnberg.spotlife.se
juliajensen.se

Får du mina melj förresten...? <3

Svar: Nej, dom kommer inte fram och jag saknar dig så det gör ont! *tårar*För jag behöver dig <3
Kramar!
Lilla hjärtat

2013-04-02, 21:53:53      http://juliajensen.se/



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR