Små känslor av saknad

Och jag tycker inte alls om den där känslan som fastnar likt ett segt tuggummi på hjärtat och aldrig vill lossna.
När jag letat hela kvällren, ja flera kvällar och flera dagar efter ett litet tecken på liv. Att sakna någon så mycket att det börjar göra ont. Att upptäcka hur viktig någon är och hur mycket den personen kommit att betyda.
Lika mycket som den känslan är jobbig.. nog älskar jag känslan tusen gånger mer.
 
Var ute med mamma en stund idag och vad jag var rädd skulle komma bli en mindre katastrof, blev någonting bra. Jag kände att hon lyssnade. Verkligen lyssnade på vad jag försökte säga och jag kan förstå hur svårt det varit att se mig sjuk under alla dessa åren. Jag förstår hur ledsen hon fortfarande är. Det är ingenting som jag kan radera bort hur gärna jag än vill, men jag kämpar så gott jag kan och det vet hon.
Hon följer min kamp och hon ser den, även om hon tycker att jag blir mindre och mindre.
(vilket jag verkligen inte håller med om..)
 
Vi pratade om allt möjligt mest hela tiden. Det var skönt och vi var båda trötta när vi kramade om varandra och sa hejdå. Jag kan ibland få kommentarer om att jag ska kämpa för min systers skull och det gör mig riktigt ledsen stundtals. För jag älskar henne så. Hon finns alltid i mina tankar och kämpar jag för någon så är det för henne och min mamma och alla andra, men jag då. När ska jag få kämpa för min skull?
Nej, jag tycker inte alls att jag är särskilt "viktig" eller "betydelsefull", men jag tror inte att man kan kämpa för alla andras skull. Inte i längden. Förr eller senare så måste man väl kämpa för sin egen skull.. Eller..?
 
Annars har jag ringt och ordnat så att min granne blivit klippt. Hon fick en klippning av sin dotter i julklapp, men det händer ju ingenting. Så jag fick hem en frisör till henne och nu är hon känner hon sig så glad. Tackade mig, men jag hade ju inte gjort någonting direkt egentligen. Tycker det är synd att hennes familj inte bryr sig mera, men kanske bara jag som tycker. Legat med magkramp. Igen! Trött på alltihop nu.
Jag har en känsla av att natten blir lång.
 
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR