Det måste få vara okej att leva i en fantasi när livet är för hårt

 
Om jag snurrar tillräckligt fort, runt, runt, runt.. Tills jag nästan faller i golvet med en duns. Alla blåmärken i världen skulle inte få mig att vilja komma bort ifrån fantasin, ifall den kunde bli min för ett litet ögonblick. Jag skulle vilja köpa en blomma varje dag. Den vackraste utav alla bara till mig och binda den i ett snöre av siden.
Inte för att sätta den i en vas och lukta på dess blad. Nej, jag skulle hänga den upp och ned i taket och dö på ett sådant vackert sätt som endast blommor kan.
Då skulle jag kunna ligga på golvet och titta upp på mitt växande blomstertak, vid varje fall i hemlighet. Här kan ingen se mina tårar, för det är inte okej att visa sig svag inför andra. Jag har lärt mig den hårda vägen.
Om jag köper mig en blomma varje dag. hänger den upp och ned i ett sidensnöre. Varje gång som någon säger att jag är vacker inuti.. i fantasin. Så kan jag njuta av mitt döende blomstertak.
Även om jag skulle slippa vara så ensam. Jag tror nog att ett kronblad just föll ned i mitt ansikte.



Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Jag får så ont i hjärtat när jag läser din blogg.. Min största rädsla är att något sånt ska hända min dotter (eller något av barnen fast flickor är väl dom som oftast råkar illa ut).. Att jag inte ska se det! Jag vill tro att det alltid går att upptäcka direkt och inte kan pågå i år, jag försöker förstå hur ingen kan se och blir arg samtidigt som jag blir ledsen.. Det kommer upp så många frågor och jag mår illa över att en människa kan göra så mot någon så liten och oskyldig! Jag är ledsen över vad du behövt gå igenom, jag vet nästan inte vad jag ska säga på samma gång som jag vill säga massor, bara skrika rakt ut vill jag! Sånt får inte förekomma! Och ju mer jag läser ju mer känner jag så.. ❤

Svar: Just nu finner jag inga ord.. bara en massa varma KRAMAR!<3
Lilla hjärtat

2013-04-22, 09:25:47      http://carrosungar.blogg.se
Martina

Hej! Jag är med i en stylingtävling på facebook. Jag är BIDRAG NR.1. Om du röstar på mig har DU chansen att VINNA en GOODIEBAG från GLITTER men alla vårens stora trender. Rösta på BIDRAG NR 1 NU så din chans inte försvinner att vinna.
https://www.facebook.com/pages/Valengallerian/198672793486086?fref=ts

Tack & kram / Martina (bidrag Nr.1)

2013-04-24, 16:53:25     



NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR