Lite vid sidan om



När får jag känna och höra det alla andra känner?
När ser mina ögon lika klart och tydligt som dina?
När vänds fel till rätt och rätt till fel?
 
Hur länge orkar jag springa runt i samma banor, utan att halka snett..
Hur länge orkar jag gå i cirklar utan mål?
 
Mitten av juli och jag fryser. Ska på ett litet 3-års kalas i eftermiddag så jag måste sova en stund.
Tänk att det ska behövas sova och vila för att orka. Tror säkert att det är mer spring i den pojken,
än vad det är i mina ben. Borde inte vara så, men hur ska jag kunna bryta en cirkel som snurrar runt,
runt, runt..  Fortsätter varje ny dag som om det vore den sista, men jag är inte så bra på att
"fånga dagen". Mitt mönster är ett monster. Känslor ekar tomma i min hjärna och striden är svår att
ta. Funderar mycket på hur det kommer att se ut efter semestern, när läkaren är tillbaka igen.
Känner att jag inte klarar av detta, men samtidigt så vet jag inte vad som är bäst för mig.
 
Jag vill inte vara inlagd och sängliggande utan att få röra mig!
Delad och trasig. Jag vet inte hur jag ska pussla ihop mig själv och bli hel igen.






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR