Tipp tapp tipp tapp


..tippe tippe tipp tapp.. tipp tipp tipp.
Så har julgranen fått lite kläder. Lite julkänsla.
Mindre än en vecka kvar tills julen är här på riktigt.
Försöker tränga undan känslorna, men det kan väl inte bli lika ....tårfyllt som tidigare år?
Nej jag ska klara det, på mitt sätt.
Mamma har köpt hem blomkål och sedan blir det grönsallad och tomat, gurka.
Har så svårt att synas bland andra, även om vi inte blir lika många detta året och som mamma sagt
så kan jag dra mig undan, om det blir för svårt. Tårarna. Oron. Ångesten.
 
Julen är för många en tid med glädje.
Ser fram emot mina små syskonbarn och resten av lilla familjen. Fasters gullefjun. Mosters fina.
De andra bitarna önskar jag att jag kunde ta del av, som julspelet. Någonting alla reagerar över, de
kan inte förstå hur jag känner, men jag ska försöka.
 
Skakar min snöglob och ler. Älskar dessa mysiga ting.
Under juletid får vi alla vara små.
 
Sovit mycket idag. Jag har inte känt mig riktigt säker på att vara uppe så mycket alls.
Glad att de ömtåliga små glasänglar, glasistappar och små prismor i granen inte ramlade i golvet.
Kulor i rött och guld blandat med tyllrosetter i guld. Så blev min gran.
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR