Önskan


Sitter du med torkade tårar på kinderna och drömmer bort till det som borde varit?
Ihopkrupen med knäna under hakan, söker trygghet?
Viskar du ord med trött röst, samtidigt som ditt inre ekar?
Är du en utav dem som skulle göra vad som helst, bara du fick bli lycklig.. för en liten stund?
 
Jag önskar att jag kunde hjälpa dig upp, bli stark och fri.
(kramar mina knän under hakan och drömmer mig bort..)
 
Imorgon är det nyårsafton. Mamma kommer förbi en liten stund under dagen, sedan kommer jag
att sitta ensam. Det blir Tintin och jag, lite kaninmys i soffan kanske. Några jobbiga stunder blir det
säkert, ensamheten blir påtaglig. Några nyårslöften har jag inte, men en önskan.
 
Att kunna ta vara på dagen och stunden, göra saker som jag vill.
(................om min lilla ärthjärna kan komma ihåg det, anorexihjärna som en myra!)
Strax ska jag lägga huvudet på kudden och vila. Tränga bort alla tankar som vill få mig att
försvinna.






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR