Vem är jag att få drömma?



Den hängde löst inatt. Stjärnan, precis vid fönstrets övre kant. Lika nära gränsen att tappa taget som jag.
Kanske har du sett att jag inte är så lycklig som jag önskar. Att mitt leende inte kommer ifrån hjärtat.
Jag måste, jag måste vara lycklig innan jag kan se lycklig ut.
 
Jag försöker finna mig själv och inser mer och mer hur långt ifrån målet jag är.
Snarare trillar jag längre ifrån.. längre bort.. ned.. ned.
Utan att säga det högt med ord så vill jag gå ned i vikt för att känna mig lite lycklig till sommaren.
Alltid dessa idiotiska tankar att om jag bara går ned si och så många kilon så kommer jag att
bli lycklig, eller ialla fall lite glad. Då är jag inte fet som nu ändå..
(ändå vet jag att läkarna vill lägga in mig på grund av grav undervikt..?)
 
Hur fel känns inte det!?
Kan de inte se hur fel de har!!!
 
Hatar anorexin som förstör allting.
Varje dag slåss jag emot mina egna tankar. En liten bit av mig förstår att en apelsin eller till och med
vanlig grön sallad inte kan göra mig smällfet, men ångesten och rädslan finns där. Hela tiden!
Tidigare kunde jag få i mig lite bröd med mager keso och skivad gurka med ett glas funlight, med
sugrör, på kvällen.. men det går inte längre. Minns inte hur länge sedan det var och det gör ont i mig.
 
JAG VILL VERKLIGEN INTE KÄNNA SÅHÄR!
 
Jag vill inte sitta ensam mest hela tiden och längta efter livet.
 
Jag vill kunna drömma, men jag vill inte slå sönder stjärnorna.
Vem är jag att få drömma?
Liten och obetydlig fläck mitt ibland er andra, men ändå så långt bortifrån.
Den senaste tiden har jag funderat mycket kring min blogg och vad jag ska, villoch kanske inte borde
skriva. Ska jag bli mer tydlig eller låta det vara precis som det är? Jag vill inte att någon ska känna att
 
"om hon bara äter sådär då tänker jag äta mindre"
"om hon väger si och så då kan väl jag gå ned mer i vikt"
"om hon är ute och cyklar eller springer omkring då måste jag röra på mig för visst är jag tjock"
 
..ja bara några tankar som jag vet är lätt att ta till ifrån en anorektiker till en annan.
Jag vet att ni är många som läser i flera olika länder. Är det någonting ni undrar eller vill veta så kan
ni alltid lämna en kommentar eller sända ett mail. Adressen finns överst till höger eller så får
ni den här:
 
[email protected]
 
Hur gör ni för att ta er framåt?
Hur gör jag för att finna livsglädje?
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR