Så nära men ändå långt ifrån

 
Jag känner att mina ben, de står och trampar
på samma ställe
de vill åt ett annat håll
än mig
vore skönt att få lossna nu
 
De tror att min eviga tystnad
står som ett löfte
till något
och att jag inte får bryta den
jag syns inte bland er på det sätt som jag vill
 
Jag är en svår situation nedtryckt i ett
bottenlöst hav
nära att drunkna, men långt därifrån
i mitt minne vet jag
att denna dagen funnits förut
 
Jag tror det är nu jag bör låtsas
att allting bara är en livslång film
som någon ibland väljer
att spola tillbaka
 
Min vän äter upp mina tankar
mina känslor
kvar finns bara ett tomt
litet jag
 
Det är min värld emot en annan värld
mina ord slagna emot en vägg
och jag vet att ni ser
vet att ni hör
men det är inte
jag.. inte jag
 
Vågar inte sova
vågar inte drömma
inte vakna
eller andas
 
igen..
 
Jag är lika mycket som någon annan
egentligen
jag kan inse
men inte känna det
som ingenting, som ingenstans eller överallt
 
Ska jag skrika mig fri
innan luften som är smutsig klyver mig itu?
 
Jag är så nära nu
nära men ändå
 
..långt ifrån
så långt ifrån..
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR