Mina revben är vackra, ser du inte det?

 
Jag är beroende av henne
hon är den drog som jag måste ha för att
uthärda livet
men jag vet att jag går åt fel håll
när jag springer och rusar efter hennes nåd
i min strävan efter perfektion
 
jag är vilsen i en sjuklig värld
 svälten är min enda strategi för överlevnad
där kalorier och fettinnehåll är det enda som räknas
och jag kan omöjligt lyssna på vad du säger
när spegeln endast säger mig en sak
 
att jag är ful och fet i en obotlig kombination
 
jag kan aldrig någonsin väga för lite
men när hungern blir en tomhet
och jag förloras in i en smärtsam tillvaro
där jag mister min talförmåga
och sakta tynar bort inför era ögon
 
då blir det..
 en okontrollerbar vardag
när vågen har blivit mitt dagliga bröd
 
 
men mina revben är vackra, ser du inte det?
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR