Dansar du med mig får du någonting att sakna



Hur många ljus ska jag tända för att ni ska se att det kommer tårar nedför min kind?
Att bakom min tystnad döljer sig små, små sår och flera alldeles för djupa.
Vaknade av att mamma ringde. klockan var närmare 11:00 på morgonen och jag var så trött. Det blev
många tårar på julaftonens kväll. Kroppen blev krympt, sådär ihopskrynklad som den bara kan bli om jag
gråtit i flera timmar, utan att blivit slätstruken lika många timmar efteråt. Lika länge klappad på kinden och
tröstad.
Gulliga mamma var den som satte sig bredvid och tröstade, som förstod. Hon vet.
Hur ska jag någonsin kunna tacka henne för att hon funnits, stöttat, tröstat, lyssnat och orkat med under
alla dessa år? Genom mina otaliga år på sjukhus, anorexikliniker fram och tillbaka, fram och tillbaka..
Hon är den som oftast fått höra min förtvivlande röst, kvävd utav hulkande gråt om att jag inte längre
orkar kämpa med anorexin. Ord om att jag inte alls tycker om mig själv. Det är hon som oftast råkat se mina
ärr, hört om alla mina självmordsförsök. Det är hon som har vetat att jag haft en "stående biljett" till akuten
då turerna blev mer regelbundna än någonting annat i min tillvaro.
Allt rasade ihop då.
 
Lika mycket för henne som för mig, fast på olika plan.. men ändå så lika.
En mor ska inte behöva se sitt barn lida så.
 
Jag säger ofta att jag älskar henne, med tal eller ord på papper. Små snirklika bokstäver på fina papper.
Hjärtat vrider sig, halsen slås i knutar, kroppen skriker vid blotta tanken på att förlora henne!
Den dagen, den dagen är jag rädd att jag inte orkar längre och det gör ONT!
 
Idag har jag varit hemma hos mamma. Somnade i goaste fåtöljen. Vi var borta vid graven, tände ljus.
-"Nu orkar jag inte gråta mer!" ..ändå ville tårarna fram emellan varje ord, varje bokstav.
LIVET ÄR INTE RÄTTVIST!
Det är inte rättvist att cancern tog min syster ifrån mig, ifrån oss. Inte rättvist.
Varför kan inte jag få ligga där istället för min syster?
 
Om jag kunde byta plats med henne, då skulle jag inte tveka. Hon är mer saknad än mig.
Syster.. syster KOM TILLBAKA till mig!
 
"dansar du med mig får du någonting att sakna..."
 






NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR